”Kan vi selv klare markedsføringen af Workr?” – Valget var oplagt!




De første tanker

I takt med de første spadestik til Workr blev taget, og spændingen i at skabe et kæmpe koncept med masser af muligheder blev større, blev der samtidig foretaget nogen rigtig, rigtig store beslutninger. Hvilke funktioner skal appen have? Hvordan skal designet være? Hvor meget tror i, at det kommer til at koste? Etc. Men det største spørgsmål var: ”Kan vi selv stå for markedsføringen af Workr? Har vi nok erfaring på dette område?”

”Hvad nytter det at have en GRATIS app af højeste kvalitet med de bedste forudsætninger, hvis det også er verdens bedste bevarede hemmelighed” – dette var de første ord vi stødte på, da vi mødte direktøren for KompetenceKanalen Mathias Hougaard.

Det tog ikke lang tid før, at vi var overbeviste om, at vi havde truffet det rigtige valg med KompetenceKanalen. Igennem hurtig og effektiv sparring, fik vi stablet en gennemarbejdet marketingsplan på benene.

Annonceringsmuligheder

SEO og Facebook-annoncering er et velkendt emne for mange virksomhedsejere. Men kan man selv klare dette?

Svaret er JA! Men kan man så også finde ud af det? Det er en helt anden side af sagen! Søgemaskineoptimering, Facebook og Adwords er nogle af de mest dynamiske, offensive og effektive markedsføringsværktøjer, der findes. Derfor måtte vi have KompetenceKanalens hjælp til denne opgave. Vi ønskede at gøre tingene rigtig fra start, uden de klassiske begynderfejl.

”Gør-det-selv” er i dagens Danmark et meget populært term! I vores tidligere blogindlæg snakkede vi om termen ”Nytteværdi – at gøre det man er bedst til.” Men hvad er Workr så gode til? Vi er gode til at skabe et kvalitetsprodukt til vores kunder, med mange nye og innovative funktioner. Vi havde nul erfaring inden for marketing og vi ville, som Mathias sagde: ”Ikke smide vores begrænsede ressourcer ned i et sort hul.”

Erfaren partner

KompetenceKanalens nicheområde er online marketing. Vi ønskede at benytte en virksomhed med en masse erfaring inden for dette felt, så vi ikke blev forsøgskaniner. Og da KompetenceKanalen tidligere har klaret opgaver for virksomheder såsom Føtex, Jyske Bank, Bestseller og Stofa m.fl. følte vi os i trygge hænder.

Alle disse beslutninger i hele Workrs opstartsfase, leder os egentlig tilbage til udgangspunktet. ”Kan vi selv klare at markedsføre Workr?” Vores konklusion blev nej… Vi havde brug for professionelle der havde viden og erfaring på området, så vi hos Workr kunne udnytte vores kompetencer bedst muligt – nemlig at skabe nytteværdi og opbygge en stærk virksomhed!

Del dette med glæde!

De første tanker

I takt med de første spadestik til Workr blev taget, og spændingen i at skabe et kæmpe koncept med masser af muligheder blev større, blev der samtidig foretaget nogen rigtig, rigtig store beslutninger. Hvilke funktioner skal appen have? Hvordan skal designet være? Hvor meget tror i, at det kommer til at koste? Etc. Men det største spørgsmål var: ”Kan vi selv stå for markedsføringen af Workr? Har vi nok erfaring på dette område?”

”Hvad nytter det at have en GRATIS app af højeste kvalitet med de bedste forudsætninger, hvis det også er verdens bedste bevarede hemmelighed” – dette var de første ord vi stødte på, da vi mødte direktøren for KompetenceKanalen Mathias Hougaard.

Det tog ikke lang tid før, at vi var overbeviste om, at vi havde truffet det rigtige valg med KompetenceKanalen. Igennem hurtig og effektiv sparring, fik vi stablet en gennemarbejdet marketingsplan på benene.

Annoncerings-muligheder

SEO og Facebook-annoncering er et velkendt emne for mange virksomhedsejere. Men kan man selv klare dette?

Svaret er JA! Men kan man så også finde ud af det? Det er en helt anden side af sagen! Søgemaskineoptimering, Facebook og Adwords er nogle af de mest dynamiske, offensive og effektive markedsføringsværktøjer, der findes. Derfor måtte vi have KompetenceKanalens hjælp til denne opgave. Vi ønskede at gøre tingene rigtig fra start, uden de klassiske begynderfejl.

”Gør-det-selv” er i dagens Danmark et meget populært term! I vores tidligere blogindlæg snakkede vi om termen ”Nytteværdi – at gøre det man er bedst til.” Men hvad er Workr så gode til? Vi er gode til at skabe et kvalitetsprodukt til vores kunder, med mange nye og innovative funktioner. Vi havde nul erfaring inden for marketing og vi ville, som Mathias sagde: ”Ikke smide vores begrænsede ressourcer ned i et sort hul.”

Erfaren partner

KompetenceKanalens nicheområde er online marketing. Vi ønskede at benytte en virksomhed med en masse erfaring inden for dette felt, så vi ikke blev forsøgskaniner. Og da KompetenceKanalen tidligere har klaret opgaver for virksomheder såsom Føtex, Jyske Bank, Bestseller og Stofa m.fl. følte vi os i trygge hænder.

Alle disse beslutninger i hele Workrs opstartsfase, leder os egentlig tilbage til udgangspunktet. ”Kan vi selv klare at markedsføre Workr?” Vores konklusion blev nej… Vi havde brug for professionelle der havde viden og erfaring på området, så vi hos Workr kunne udnytte vores kompetencer bedst muligt – nemlig at skabe nytteværdi og opbygge en stærk virksomhed!

Leave a Comment