Mobtimizers kom os til undsætning med App Store Optimering



Så er vi næsten klar til lancering! Men vi manglede stadig noget af det vigtigste…

Så er vi der næsten. Næsten færdige med at udvikle den perfekte app og klar til at lancere. Men hvad nyttede alt det vi havde arbejdet så hårdt for, når vi havde glemt en af hovedelementerne for hvorvidt vores app ville blive en succes eller ej?

Ifølge tal fra Forrester bliver op mod 63% af alle apps fundet via søgninger i App Store – før word of mouth, reklamer og sociale medier, så udfordringen for os var i det hele taget at få folk til at finde os på relevante søgninger.

Herunder ses statistik over en gruppe personer, der er blevet stillet spørgsmålet:

“Når du tænker på de applikationer du har
downloadet og nu bruger på din telefon, hvordan
kom du dengang frem til dem?”


Som nævnt ovenover, er det altså størstedelen (63%) der blot browser rundt i App Store, og finder apps der ser spændende ud.

Så med over 2 millioner apps i App Store, som alle kæmper om forbrugernes opmærksomhed, skal der lidt mere til, end blot at vente på at blive fundet.

App Store Optimering (ASO)

Vi fandt ud af, at et af de midler der kan hjælpe en app godt på vej, er ASO (App Store Optimering), app verdenens svar på SEO (søgemaskine optimering).

Gennem netværk , fik vi anbefalet Mobtimizers – og lige fra første telefonopkald var vi solgte! De kan deres kram.

Strategi er altafgørende i denne branche. Især for en lille start-up virksomhed som vores. Derfor havde vi brug for at få ekspertrådgivning inden for ASO.


Hvad er ASO?

Målet med ASO er at øge synligheden for sin app i app-butikkerne.
”Helt grundlæggende handler ASO jo om at maksimere sin synlighed i App Store og få downloads. Omdrejningspunktet for ASO er brugen af nøgleord, og så handler det om at kommunikere fordelene ved sin app optimalt,” forklarer Brian Egerup Kjærulff fra Mobtimizers.

Kerneelementerne i en ASO-proces er at sikre, at appens titel og søgeord er optimeret. Som vi fik forklaret af Mobtimizers, så var kerneelementerne i appens ”Titel” og ”Søgeord”. Men samtidig var det også vigtigt, at vores app-beskrivelse og skærmbillederne til App Store landingpagen motiverer brugeren til at downloade.

Men alle disse faktorer kommer ikke til gavn, hvis ikke kvaliteten på appen lever op til brugernes forventninger. Det er derfor Workr har valgt, at få udviklet en kvalitets-app – for at opnå en stor succesrate og loyalitet blandt vores brugere.

Hos Workr håber vi på, at vores store arbejde med appen før lancering vil hjælpe os til at opnå en høj rangering i App Store – og vigtigst af alt, så håber vi selvfølgelig på, at vores brugere for den bedste oplevelse muligt med appen.

Derfor er ASO så vigtigt. Dog skal produktet selvfølgelig også være i orden!

Del dette med glæde!

Leave a Comment